יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

יום הולדת שמח

שניים מהדמויות בעלות הדיבור היותר משעשע שאני מכיר חגגו היום(עכשיו חצות אז בהיום אני מתכוון לאתמול/היום/מחר) יום הולדת.
הראשון הוא עכבר ששינה את העולם והשני- פרח כמורה שסרח.

מיקי מאוס נולד ב-1928 בארה"ב. שמו המקורי היה מורטימר מאוס, אך אישתו של דיסני טענה כי השם מעט נפוח מחשיבות עצמית והציעה לשנות אותו לשם עממי יותר - וכך מורטימר הפך למיקי.
את מיקי יצרו וולט דיסני ו-Ub Iwerks (תרגמו אתם את השם) שהיה האנימטור הראשי שלו באותה התקופה. את קולו של העכבר סיפק דיסני.

מיקי ומיני הופיעו בבכורה בסרט Plane Crazy במאי 1928



העכבר החביב לא ממש הרשים מישהו וולט דיסני לא הצליח למצוא מפיץ לסרטון.
גם לסרטון השני שהופק לא נמצא מפיק. המזל השתנה לאחר הפקת הסרטון השלישי.
שם הסרט היה Steamboat Willie והוא הוקרן לראשונה ב-18/11/1928. זהו התאריך בו חוגגים את יום הולדתו וסרטון זה נחשב לסרט הראשון של מיקי




מרטין סקורסזה קצת צעיר יותר. בן 68 (17/11/1942) הוא עובד עכשיו על סרטו הראשון לילדים בתלת מימד, ולמרות שמתאור זה אין ממש סיבה להתלהב יש לי תחושה (ואני טועה בדרך כלל) שזה יהיה סרטו הטוב ביותר מזה שנים רבות. הסרט הוא עיבוד לספר "התגלית של הוגו קברה" מאת בריאן סלזניק, ספר נפלא שרובו בנוי מאיורים מקסימים מאת המחבר שהופכים את הספר לספר הכי קולנועי שקראתי. תוסיפו לזה שאחד מגיבורי העלילה הוא ג'ורג' מלייאס ואת העובדה שהספר מרגיש כהומאז' מרגש לקולנוע של פעם ותבינו למה בעיני סקורסזה, אולי הבמאי שהכי מהנה לשמוע מדבר על קולנוע קלאסי, הוא הבחירה הטבעית.

ולציון יום הולדתו של הנער, הנה הפרסומת המבריקה שהוא יצר שהיא בו זמנית פרודיה עצמית מדהימה והומאז' מופלא להיצ'קוק. (מבריקה, מדהימה, מופלא - תגידו תודה שלפחות זו פסקה קצרה ואין יותר מקום לתיאורים מפוצצים)



אני מת על האיש הזה.
מזל טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה